Wednesday, 31 December 2008

Service ...

Dah 3 minggu tak tempuh highway ke Klang/SA. What a relief namun HARI NI terpaksa! Orang yang penakut aje rasa cam nih, orang berani tak heran pun. T suka aje kalau disuruh drive, tapi I pulak nanti yang tak senang duduk asyik berpaut kat tingkap kereta aje. Yes she's capable but a mother is always a mother .. mana boleh jadi father, kan?

Selalunya I guna lane tengah, kekiri jarang kekanan pun jarang.. Guna lane tengah pun at a steady speed 80-105, takat tu aje berani. A few times cuba guna last lane tapi takutlah pulak bila dah laju tu, terasa stereng longgar dan ringan jer. Kereta murah memang cam ni ke? Volvo, Merc, BMW or for that matter MyVi tak rasa cam tu eh? Takpe, namun kesetiaanku tetap bersama j-gua 5544 yang banyak berjasa dan reliable giler (walaupun pada satu malam tu dia mogok tak nak bergerak. Kesian T tak dapat beli cheekang).

Cekodok pisang, chilled Belgian choc latte (cewah), dan Twisties potato chips sedia berkhidmat sebagai teman waktu menunggu yang mungkin membosankan. Boot kereta penuh dgn manikam T such as bantal, penyapu, penyodok habuk, dan lain2. T register nama untuk 2nd sem. Kejap aje dah habis 1st sem. In no time, T kerja, bertunang, bernikah, tup2 Umi dapat cucu. Ish.. pandai aje digress CikSom ni ek? Tapi.. menantu macamana yang I idam2kan?

Selesai register nama dan dapat kunci, barang2 pun diangkut ke bilik. W'pun masih dibangunan yg sama, lokasi bilik jauh sikit dari bilik air dan main entrance. Apa pun syukur sebab masih ditingkat bawah (if not, just imagine siapa yang akan tercungap2 nanti?). Bila T sebok mengemas, menyapu dan mengelap (being an obsessive freak), I pun baring2 sambil melelapkan mata. Diva dah penat drive khan? Biarlah dia berehat kejap untuk kumpul semula tenaga dan kekuatan dalaman..

Sebenarnya ada kecelaruan berlaku semasa register namun kita dipihak minoriti selalunya terpinga2 dibuatnya bila something amiss. Kenapa nama T tidak tersinarai dapat tempat tinggal? T dah hangin sebab dia dah buat yang sepatutnya. Masa mula2 regiser 1st sem pun gitu. I terpaksa turun padang bertanya itu dan ini. It's OK if they think I ni kekwat or asking stupid questions. Even dah ada bukti they are in the wrong, tak sorang pun dari staff sudi ucap maaf. Pendek kata, dengan Uni. dot3 ni kena selalu urut dada. Banyak sangat insiden yang diorang buat tersangat tidak profesional. Mahap cakap.

Selesai disitu, singgah ke Anggerik Mall. Minggu lepas T hantar beberapa helai kain nak buat baju kurung. Tailor Melayu dicadangkan oleh seseorang, so why not cuba lagi pun cajnya murah. Tak juga murah sebab harga sepasang baju kurung tetiba dah naik dari RM37 jadi RM50. W'pun lebih murah dari SJ, tapiiii ... takperlah ..

Dah lebih seminggu kain2 dihantar, satu baju pun tak berjahit let alone dipotong. Made a surprise visit pagi tu .. haa, baru 1 baju dipotong (tu pun sebab dah follow-up hari sebelumnya). Dengan penuh hemah tanpa marah2, ditambah dengan senyuman berbunga2, sebahagian kain diambil balik dan selebihnya ditinggalkan. Tak pasti bila siapnya baju2 tu ..

Terdetik dihati, kenapa sipemberi servis susah sangat nak ucap maaf kerana servis yang tak memuaskan tu? She acts as if "saya tak suruh awak hantar kat sini pun ". Where such service is concerned, I would say 1st impression does count. Kalau dia boleh hargai persahabatan yg dah terjalin (menerusi somebody tu), a brief apology would suffice, just for courtesy sake. Seems like to lose a customer is no big deal to her but doesn't she aspire to extend her account base? Sigh..

Mungkin rezeki yang tertulis untuknya bukan dari sini, rezeki dari sini mungkin untuk Tailor Yus yang selama ni berada depan mata.

Well, that's it. 1st cut is the deepest ... so says Rod Stewart.

6/1 Latest update: On 5/1 SMS the tailor 3 times asking her when can I collect the bajus, but no answer whatsoever

No comments: