Sunday, 13 July 2008

Hectic !!

My Saturday morning started off very peaceful though a bit noisy. The birds were chirping, the cats were meowing and there were snores from afar (obviously not mine.. BUT sometimes, believe it or not, I could hear myself snore too, huhu).

Had rice and leftover food for breakfast, with my Nescafe 3-1 Mild. :-)

While my faithful Panasonic & Sanyo gadgets do wonders, I ngadap my LT and ketok2 da kibod ...

1130am-5.30pm. Had such a hectic day run errands with T. Pi dentist, buat facial, maxis, bookstore, bank, subang parade & giant (in-between balik rumah to eat, solat, sidai baju & mandi).

Oh boy !!! I am lethargic ..

Have to be ready by 6.30pm for Asrul & Nurul's wedding reception at Dewan (apa ek?), Putrajaya. Tumpang jiran cos Z kerja (anjer I ni asyik kerrrrje ajerr). Solat Maghrib di masjid Putrajaya .. (terkenang solat disitu dgn Erza & Mas semasa pi makan kat restoran tepi tasik yg kengkononnya dibelanja oleh Doc EE).

Duduk meja berhadapan dgn pelamin so puas sangat2 tengok pengantin jarak dekat. Pengantin pakai baju Jawa dan ikut adat Jawa Kerathon (d bride's mom originates from Jakarta). Pastu pengantin salin baju stail Melayu rona biru. While pengantin salin baju, kami dihidangkan dgn videoklip romantika d amour budak2 berdua tu.
.
Jam dah pukul 10 mlm, pewut kami dah mula menjerit2 "nasi...nasii". Bila emcee persilakan "masa bersantap", maka kami penuh hemah menikmati juadah (mau tak berhemah?? Already ketahui perempuan2 Melayu terakhir USJ semuanya hemah2 belaka..kan?). Oleh sebab masa makan dah lewat, ada yg dah mabuk, angin naik ke kepala. Kesian kan? Apapun, juadah yg dihidangkan tersangatlah enak!

Cenderahati: salt&pepper dibungkus cantik dgn lace; dan beberapa ketul dodol tiga segi & coklat dibubuh dlm bekas yg telah di........ (heheh sori, lupa perkataan sesuai).

Ehhh.. tetiba kita teringat perkataan yg terlupa tu laa, hehe .. "ANYAM"

2 comments:

cibil said...

cik som, put la your picture seketul dua.. nak gak tgk how anggun you're.. coz i can feel that u're sooo anggun.. hi hi hi!

somuffins said...

Cibil, taklah anggun sangat, harharhar... Wa perasan aje sebenarnya. Just love the word as it sounds mystique (bisik ni.. nantilah wa carik2 gambo dahulu kala ehh??)