Monday, 4 August 2008

Chelsea bun for Cibil

Cinnamon rolls sedara Chelsea Bun hasil air tangan yours truly (sumpah tak tipu).
Nyumm, ready to eat! Nothing beats the satisfaction of baking your own bread.. (haha riak gitu). Its aroma is spellbound I tell you ..

"Ginilah kitorang, sesak dan sempit but all the same kitorang hepi" kata roti2 tersebut.

Patutnya nama kitorang Chelsea Spiral, kan? kan?

Last 2 pic. taken dari dapur chef Eentenet

12 comments:

lee lin said...

masyaallah! cantiknya rupa... ye² je buat sendiri, bukan beli? hehehe

ciksom penguli tepong said...

Salam LeeLin .. sumpah jari jemari kita ni ha yg menguli mendaalah tu. Gambo no. 1&2 kitalah yg buat (pandanglah kat kita nii), yg 2 lagi tu tenet cilok. Pssst..I ni bukan cam Rinn terer or cam u. I folo my angin, no proper mezermen one.

cibil said...

a'ah la ciksom.. skali tgk teringin nye nak rasa.. kite tak penah mkn la roti ni.. nnt kite balik msia ciksom buatkan utk kite ek?ek? hihihi!

ciksom yg dengki said...

Hakhakhak.... boleh tapi dgn bersyarat bagai ... 1. dtg dgn boifren 2. kalau roti terbentat lu kena makan gak 3. kena bagitau bila nak dtg kurang2 seminggu sebab wa ni cepat panik, gelabah & 'moist'. I need time to ayak tepong, to uli, to set d oven, blablabla. OK ke syarat2 cam ni? Muahahaha...(dengki ni)

Helena said...

sedappppppnnnyyyaaa...... sigh.....

bestnya pandai buat sendiri..... i love cinammon.....

hmmm.... kacau la lunch Helena.... ingatkan nak diet..... hehe

Dentist and Me said...

biasseerr jerrrr ! ! !

ciksom senyom simpol said...

Hi Helena, tq sudi kesini.. Naik bas nombor baper? Ahaks.

ciksom yg gerrram :-) said...

Mr Dentease .. wa lepuk kang!

cibil said...

1. dtg dgn bf? adoihh.. ini yg lemah ni, kene gi cari bf dulu la cmneh.. hikhik!

2. roti terbentat? wa tapau bawak balik umah kalo tak habis mkn..

3. ehehehehe.. tkmao.. wa dtg smbil cakap "surpriseeeeeeee"...

ciksom zzzzz.. said...

Cibil, instead of nak surprisekan wa, lu nanti tersurprise sebab takde roti nak dimakan. Nak buat roti ni ambik masa berjam2 gak. Tapi Cibil dak baek kan?kan?

Dicken said...

Cantik alas meja Cik Som.

ciksom yg segan said...

dicken, u bior betul? that alas meja has seen better days, hehe. anyway, tq :-)