Tuesday, 30 November 2010

Teka siapa saya ...

Note: added some more pics n facts on Dec 1st.
.
Bukan buah ceri ...
.
... tapi buah Tiin @ Figs
.
DuBel @ Durian Belanda (Google pic)

Putik DuBel, hehe... (pic. sendiri tangkap, har3)

Sedara Hannah Montana rupanya! (Google pic)

13 comments:

kakcik said...

Buah2an tempatankah itu? :)

kayteeze said...

Eh....

Benda apa tu?

Tak pernah tengok laa...

Kasi zoom sikit!!

fa*atip said...

Dubel???? Kiyaaa ka hey? Dubel shai nehi mujko??

**hehehe**

Anie said...

1st taim tgk dubel *jakon* hehehez

Ibu n Abah said...

kak som...
dalamnya macam buah tin....
(yang orang bawak balik dari mekah tu.. yang dah kering tu....)
kalau kita belah dua buah tu, dalamnya nampak berbiji-biji macam gambar atas tu...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

macam buah tin jer kak.

dah gugel tapi tak jumpa pun..

kak ja said...

Kak Som, TK habaq jwpannya kat I.. Du**** Bel****..

Buahnya sedap dimamam; daunnya boleh buat penawar kecacingan budak..

Sizuka said...

CS,

dubel? berbelit lidah i sebut. tak penah nampak buah tu before. kat mana CS dapat the fruit?

Cik Lurpak said...

sile snap different angle, tak nampak la ciksom...

somuffins said...

Salam ...

KakCik
Tu buah tempatan dan buah luar negara.


Tie
Ekceli kita semua tau nama 'benda' tu.


Fa
Mere nam CikSom, heheh.


Anie
'DuBel' adalah .... *drum roll pls* .. You tak jakun, I aje yg jahhat buat orang konpius ;-)


Akak
.. dan pemenang Teka Siapa Saya adalah anda! Tahniah


Azrina
Sila share 'hadiah' dengan Akak. Jgn rebut2 k?


Ja
... dan pemenangnya jatuh kepada TK, the homoepathy man (boleh ka?). Psst.. bijak TK you ek??


Shidah
Sebutannya lbh kurang 'double'. Tu baru putiknya aje. That gambar I tangkap sendiri masa balik kampong last raya.


CikLurpak
Dah tak boleh nak snap lagi, hehe. Pokok tu kat 'kampong halaman kita' di-UknowWhere, hehe.

kak ja said...

Mmglah bijak TK tu.. that's y dia pilih I utk menambah bijaknya.. ekekekeee..

ahkakbatik said...

wah... CS pun kenai hannah montana ke? hengat jaman-jaman saja je... hikhik...

somuffins said...

Ja
Sah TK tak silap pilih. Hanya jauhari mengenal manikam, auww.


AB
Hannah Montana kan femes kan?? Mestilah semua owang kenai ..