Sunday 10 January 2010

Orang kawin I kenyang ... part 44 kot?

Nilah rupa cenderahati untuk majlis reception anak buj HR&HZ. Cantik pouchnya dan didalamnya ada Fuji epol. Ada yang mengelap epol (I lah tu), ada yang masukkan epol dalam pouch, ada yang longgar2kan pouch, ada yang susun kedalam kotak, ada yang buat tu, ada yang buat nih -- bz wehh exactly macam dalam factory!

Bila mengelap epol2 tu, terasa macam kat Perth aje (cant forget tragedi buah apple angkara T) dan terasa cam kat Korea juga. Al-kisah ... but shhhh takleh cewita, malus.

Pouch putih untuk tetamu lelaki dan warna gelap untuk pompuan. Berbagai jenis cenderahati disediakan, I tell you. Untuk orang marhaban lain, untuk pemukul kompang lain, untuk kanak2 lain, untuk sebelah pengantin pompuan lain .... Fuh! Fuh (tarik napas kejap).

I terfikir .. mampukah I buat or sediakan itu semua untuk majlis kawin anak2 I nanti? A few years ago masa D&T masih 'tak panjang akal', diorang tanya I "boleh tak nikah aje takyah jemput orang?" - boleh. "Boleh tak jemput orang sikit aje?" - boleh. "Boleh tak nak pakai baju rona hitam?" - boleh. "Boleh tak, tak nak kasi telur?" - boleh.

Ada banyak lagi soalan "boleh tak ..." dan jawapan I tetap sama "boleh". Setiap kali I kata boleh, diorang macam seronok aje. Memang I nak kasi diorang rasa seronok pun dan layan their 'wild imagination' tapi pada hakikatnya?? No way jose!

Siapa2 yang akan tertera dalam my guests list nanti ek? Rasanya I takde ramai kawan. Kawan dalam FB ada <> 50 (kawan sekolah/ofis), kawan blogging (hmmm... ada 20 kot?), sedara mara, dan jiran termasuk apek paper lama, Firdaus pembaling sokabar, Hasan penebas rumput n Santi my 1/4ly maid. TB pulak? Lebih kurang sama kot.

Back to cerita wedding tadi .. Semalam lepas Isyak segerombolan jiran2 kamcing lagi committed menghadirkan diri ke dewan. Kat sana pun ada juga yang perlu disettlekan. Pukul 10am nanti, kami perlu bergerak ke dewan. Kali ni I takde specific tugasan cuma tolong pantau samada makanan atau minuman cukup atau tidak. Yeahh .. glemer sungguh itu tugasan kan?

Malam semalam hujan boleh tahan lebat maka pagi nih terasa sungguh sejuk! Patutkah I .... ? patutkah?

10 comments:

Ibu n Abah said...

Kak som,
Patut..memang-memang patut...(lagu mcm rentak potong...w1max tuu..)
alhamdulillah... sekiranya bunga dan kumbang ditaman kak som dilamar orang nanti...merasalah kami beramai-ramai makan kenduri dirumah kak som..
maka haruslah akak ke kamdar mencari sepasang baju kurung biwu(biru) utk dipakai pada majlis tersebut...hekhekhekhekhek....
haruskah akak membeli sepesang ataupun 6 pasang sedondon... haruskah akak menunggu kad jemputan memberitahu berapa owang dijemput?... Ooooo fenin..fenin..fenin.. taklah se fenin kak som memikiorkan menantuku owang mana? Highway mana pula akan perluku tempuh....OOOOOoooohhhhhhhhh sungguh fenin kan...

kak ja said...

TK kata anak2 dia nnt bila dah tawen jgn ngengada nak balik tidoq kat umah kami bila time raya.. hotel bnyk.. Eleeehhh.. ckp je, kan CS? Nnt kalau anak2 buat bebetoi, mau dia bergenang si ayaq mata..

CS, I nak jwb soalan terakhir u..

NO NO NO NO!! U tak patut mandi pagi!! Sejuk!! Nnt kecut abis badan u, kan tak comey??

Kakcik Seroja said...

Hmmm.. x semestinya kena mandi pagi (kalau slps subuh). Nak zuhur pun boleh mandi, apa? :)

CS said...

Akak, I takmoh pk banyak2 nanti kedutan lebih menyerlah dimuka nih. Hari tu T mentioned nak cari bakal dot3 owang Johor. Takat Johor OK lagi, boleh I melencong ke Spore, heheh.
P/S: Bolehlah mula design, baju apa yg nak dipakai masa TU nanti.


Ja, pengantin yg baru kawin tu diminta oleh parentsnya supaya duduk bersama mereka (tak bestlah). Ja, sad to say, I bathed!


KakCik, setuju. By Zohor baru best mandi sbb kerja dah habis dibuat.

dina said...

huih, akak, cam tak sabar2 nak terima menantukan bila tengok sume persiapan tu... hihihi....

kalau hari cuti pun saya mandi bila nak zuhur...

Helena said...

hehe.... i have the same thoughts bila pegi Air Hitam few weeks ago.... terpikir how would i do it nanti.... :D

Anonymous said...

patut kah...
patut kah MC???
:)

CS said...

Dina, I masih sabar menanti.. kenot gopoh2 one.


Hi Helena, lama tak 'jumpa' ek? You sure have an enjoyable time almaklum ada 3 dara (kan?)


ibusinga@bunga .. MC dah tak relevan dalam life I skrng nih, sebab I 'jual anggur'..

Naz in Norway said...

Sometimes fikir juga bab anak anak I ni...but for now, tolak jauh jauh dulu. Tak sahanggup!

CS said...

Naz, kalau kita serahkan segala tugasan pada wedding planner (ready aje dgn $$$nya), fuh.. mesti lega.