Thursday 18 December 2008

Atas riba ...

Al-kisah a week ago .. all of a sudden I got this light-bulb 'ting'!

Me: I ada idea .. why not you buy a new one and I take yours? (aksi melobi)
He: yang tu I dah install macam2, takpelah I belikan yang baru (hehe ada chan dapat yg baru)
Me: ehh.. you ambik yang barulah, I guna yang lama (aksi 2-in-1 perihatin sambil jual mahal)
He: takpe.. (ya ke nih? betul ke?)


Just two days ago ...

He: you kata nak guna yg lama kan? OK I guna yang baru (aisayman, but why?)
Me: pulaak .. you kata dah install berbagai, camana? You dah order ke? (hoping he wld change his mind)
He: Daah..besok dapat (besok dapat? brand apa gaknya tu)
Me: Ya ke? Cepatnya .. oklaah timakasih ... (mengalah dengan layu dan lesu tapi tak obvious, hahaha..)

Syukur alhamdulillah so I'm the new owner of Asus Eee PC .. moga2 dapat berkat guna 'atas riba' bekas moth.

2 comments:

Dentist and Me said...

pompuan .. pompuan ..

Anonymous said...

Harap2 lu tak nyesal jadi lelaki .. harharhar...